زندان دیو تکاب

زندان دیو تکاب

دیدنی های شهرستان زیبای تکاب
زندان دیو تکاب

زندان دیو تکاب

دیدنی های شهرستان زیبای تکاب

دل را ز شرار عشق سوزاند علی

دل را ز شرار عشق سوزاند علی(ع)
یک عمر غریب شهر خود ماند علی(ع)
وقتی که شکافت فرق او در محراب
گفتند مگر نماز می خواند علی(ع

کانونی سازی صفحات سایت با استفاده از تگ کانونیکال

تگ canonical چیست؟

قبل از همه چه باید گفت که به نظر می رسد نمی توانیم در مورد این که این تگ را چه بنامیم با همدیگر توافق داشته باشیم. مطمئن باشید که همه این عبارات 'rel canonical' ،  'rel canonical tag' ، 'canonical url tag' ،   'link canonical tag'  و ساده تر ازهمه  'canonical tag' به یک چیز واحد اشاره دارند.


تگ canonical  یک متاتگ سطح بندی صفحه است که در بخش head ساختار html  یک صفحه قرار می گیرد. این تگ به موتورهای جستجو می گوید که کدام آدرس URL نسخه کانونی صفحه نمایش یافته است. هدف از این تگ این است که از ایندکس شدن صفحاتی با محتواهای تکراری جلوگیری کنیم در حالی که قدرت صفحه را روی صفحه کانونی شده متمرکز کرده ایم.

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

تعریف سئو

سئو (SEO) مخفف عبارت "search engine optimization" بوده و به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوست. سئو چیزی است که همزمان برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت شما  از طریق نتایج موتورهای جستجو با روش‌های غیرپرداختی (که با عنوان ترافیک ارگانیک نیز شناخته می‌شود) به کار می‌رود. 

بخش های از مقاله مفید آموزش مقدمات سئو برای افراد تازه کار

سئو بر خلاف نام اختصاریش بیشتر مربوط به افراد (وبمسترها و صاحبان سایت ها) می شود تا خود موتورهای جستجو. سئو برای آگاهی از چیزها و موضوعاتی است که افراد به صورت آنلاین آنها را جستجوی می‌کنند، پاسخ‌هایی که بدنبال آن هستند، کلمات و عباراتی که هنگام جستجو مورد استفاده قرار می‌دهند و نوع محتوایی که می‌خواهند از آن استفاده کنند. بهره‌گیری درست از این داد‌ه‌‌ها به شما اجازه خواهد داد تا محتوای سایت خود را با کیفیت خیلی بالا به گونه ای برای بازدیدکنندگان خود ارائه کنید که برایشان ارزشمند باشد.

نتایج جستجوی ارگانیک چیست؟

نتایج جستجوی ارگانیک چیست؟

نتایج جستجوی ارگانیک به آن دسته از نتایج جستجو گفته می‌شود که از طریق پرداخت پول و تبلیغات حاصل نشده باشند. اینها نتایجی هستند که می‌توانید از طریق سئوی مؤثر و کارآمد به آنها دست پیدا کنید. به طور سنتی همه ما چنین نتایجی را با 10 لینک آبی می‌شناسیم. 


امروزه، صفحات نتایج موتورهای جستجو که اغلب با عنوان SERPها شناخته می‌شوند، هم با نتایج لینک‌های تبلیغاتی و هم نتایج ارگانیک پویا پر می‌شوند. برای مثال چنانچه عبارت "Tehran weather" را جستجو کنید، به جای یک لینک به سایتی که پیش‌بینی هوای تهران را انجام داده باشد آخرین پیش‌بینی وضع آب و هوای شهر تهران را به طور مستقیم در صفحه نتایج جستجو (SERP) مشاهده خواهید کرد و اگر عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید یک پک محلی از مکان‌های عرضه کننده پیتزا در شهر تهران را مشاهده خواهید کرد. خیلی راحت و سرراست! این طور نیست؟!


مهم است بدانید موتورهای جستجو از طریق نمایش لینک‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند. هدف آنها این است که بهترین جواب را در پاسخ به جستجوی کاربران ارائه دهند تا جستجوکنندکان برای استفاده مجدد از آن موتور جستجو راغب شده و موتورهای جستجو نیز آنها را در SERPهایشان مدت طولانی‌تری حفظ کنند. 


برخی مشخصه‌ها و ویژگی‌های SERP در گوگل ارگانیک بوده و از طریق سئو قابل دستیابی‌اند. این ویژگی‌ها شامل اسنیپت‌ها (snippet - نتایج ارگانیک پیشنهادی که پاسخ کاربر را در قالب یک جعبه نمایش می‌دهند) و سوالات مرتبط نیز می‌شوند. بهتر است بدانید ویژگی‌های بسیار دیگری از جستجو هستند که نه با صرف هزینه و تبلیغات و نه از طریق سئو قابل دسترسی نبوده و صرفاً داده‌های خود را از منابع داده اختصاصی نظیر ویکی‌پدیا و سایت IMDb گردآوری می‌کنند.

برای این که ورودی حاصل از جستجوی ارگانیک وبلاگ خود را بالا ببرید ابتدا قالب وبلاگ خود را بهینه سازی کرده و پس از مطالعه مقالاتی در مورد سئو مانند  آموزش مقدمات سئو برای افراد تازه کار  اطلاعات خود را در مورد سئو افزایش دهید.